ÜZLETMENET FOLYTONOSSÁG
ISO 22301
Az üzletmenet folytonosság tervezés célja, hogy a vállalat szolgáltatási felületét biztosító folyamatok működése a lehető legnagyobb rendelkezésre állással és megbízhatósági szinten, valamint ésszerű költségek mellett valósuljon meg, akár normális üzleti működés, akár katasztrófa bekövetkezése esetén.
Üzemzavar esetére olyan cselekvési tervek készüljenek, amelyek lehetővé teszik a meghibásodások fontossági sorrendben történő megszüntetését oly módon, hogy az üzemzavar a legkevésbé legyen érzékelhető.
Az üzletmenet folytonosság tervezés kihívásai
-
A jelenlegi informatikai rendszer leggyengébb pontjainak azonosítása, és kijavítása
-
Helyreállítási tervek készítése
-
teljeskörűség
-
szűkösen rendelkezésre álló emberi erőforrások beosztása úgy, hogy a legfontosabb folyamatok álljanak helyre elsőként (RCPSP)
-
-
Folytonossági tervek készítése
-
folyamatokat kiszolgáló erőforrások kiváltása
-
megelőző és következő folyamatok figyelembevétele
-

EREDMÉNYTERMÉKEK
-
Üzletmenet folytonossági tervek
-
Jövőbeni állapot modellezés
-
Változtatások hatásának mérése
-
Biztonsági befektetés megtérülése (ROSI)
-
Üzletmenet folytonossági tervek (BCP)
-
Katasztrófahelyzet utáni helyreállítási tervek (DRP)
-
Szolgáltatás helyreállítási tervek (SRP)
-
Áthelyezési tervek
-
Forgatókönyvek tesztelése
-
ISO 22301 szabvány szerinti megfelelés
-
Vészhelyzeti értesítés
-
GDPR megfelelés támogatás